Dotknij Teatru 2016
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim programie Dotknij Teatru, przygotowywanym z okazji przypadającego 27 marca Międzynarodowego Dnia Teatru.
WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE:
Marcin Woszczewski
Teatr OKO
kom.: 573 292 666
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.facebook.com/DotknijTeatruLubelskie
PRZESŁANIA W KOMUNIKACJI | PROPOZYCJE DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH | HARMONOGRAM
Najważniejszy punkt, a więc idea „Dotknij Teatru” i główny cel akcji, pozostaje niezmienny. W tym roku chcemy jednak by wybrzmiał on jeszcze mocniej. We wszystkich komunikatach będziemy zwracali uwagę, że „Dotknij Teatru” to nic innego, jak „umożliwienie twórczego spotkania artystów teatru i widzów poprzez wykorzystanie różnorodnych i – na co dzień często dla widzów niedostępnych – form: od wycieczek po >>teatralnych kulisach<<, poprzez czytania, dyskusje, spotkania autorskie, projekcje aż po warsztaty i spektakle”.
[PODKREŚLANIE OGÓLNOPOLSKIEGO CHARAKTERU I ZASIĘGU AKCJI]
Akcja „Dotknij Teatru” jest akcją ogólnopolską, koordynowaną przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi.
Najlepszy dowód na to, że „Dotknij Teatru” jest właściwą odpowiedzią na potrzeby widzów oraz chęci teatrów/instytucji prowadzących działalność kulturalną stanowi rosnąca każdego roku liczba instytucji biorących udział w akcji a także jej uczestników. W ubiegłym roku w ramach „DT”, przez tydzień, zorganizowano ponad 500 wydarzeń w 55 polskich miastach, w których wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób.
[ZWRACANIE UWAGI NA OTWARTOŚĆ I DOSTĘPNOŚĆ]
Wydarzenia, na które zapraszają widzów instytucje i organizacje kultury biorące udział w akcji, mają charakter otwarty i w wielu przypadkach bezpłatny, lub są organizowane w specjalnych cenach. W tym roku chcemy zwrócić się z propozycją wspólnego świętowania nie tylko do najmłodszych widzów, ale także do seniorów oraz osób wykluczonych społecznie lub materialnie z czynnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.
Oprócz dużych miast na mapie „Dotknij Teatru” co roku do akcji przyłącza się coraz więcej instytucji z małych ośrodków, w których dostęp do teatru jest utrudniony lub niemożliwy. To bardzo ważny aspekt „DT”.
[CZAS TRWANIA AKCJI – ŚWIĘTA DOBRE NA ŚWIĘTA]
W tym roku początek „DT” przypada w Niedzielę Wielkanocną – zapraszamy więc do „podwójnego świętowania” i twórczego spotkania z teatrem w nieśpiesznym, świątecznym tempie.
[PODKREŚLANIE ZNACZENIA TEATRU – NOWE FORMY KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WIDZEM]
Różnorodne działania teatralne, które przez tydzień – na przełomie marca i kwietnia, przy okazji obchodzonego 27 marca Międzynarodowego Dnia Teatru – odbywają się w ramach „DT”, mają zachęcać do większego udziału w życiu kulturalnym, przybliżać teatr nie tylko teatromanom, ale także – a może przede wszystkim – osobom, które wcześniej nie interesowały się szczególnie teatrem. Mają być również dowodem, że idea „teatru publicznego” –– jako przestrzeni debaty i swobodnej wymiany poglądów, w której prawo do wypowiedzi mają także osoby pozostające w mniejszości – jest potrzebna.
Akcje plenerowe i performatywne, zapraszanie do budowania programu „DT” artystów innych dziedzin, działania w mediach elektronicznych, pokazywać mają z kolei, że teatr nie boi się nowych form porozumiewania z widzem i że takiego porozumienia szuka.
DZIAŁANIA PROMOCYJNE:
[media elektroniczne] Od 1 marca na stronie www.dotknij-teatru.pl, www.e-teatr.pl oraz na fanpage’u „DT” (a także Instytutu Teatralnego i E-TEATRU) na Facebooku pojawiać będą się szczegółowe informacje o planowanych wydarzeniach. Na FB – na stronie głównej „DT” oraz pod utworzonym Wydarzeniem tegorocznej edycji – publikowane i promowane będą wpisy (z podziałem na poszczególne miasta) zapowiadające co, gdzie i kiedy będzie można zobaczyć w ramach „DT”. Instytucje / organizacje, które włączą się w akcję zostaną oznaczane w tych postach, co umożliwi im łatwiejszą identyfikację wpisów i udostępnianie na swoich kontach (o co prosimy).
Planujemy także inne działania w mediach społecznościowych, które dadzą teatrom biorącym udział w akcji okazję do promowania swoich wydarzeń w ramach „DT” oraz do zaktywizowania działań i budowania rozpoznawalności „DT”. Jednym z takich pomysłów może być seria zdjęć według określonego szablonu (z wykorzystaniem „tego samego” rekwizytu identyfikującego „Dotknij Teatru” – na przykład z hasztagiem i adresem strony internetowej oraz atrakcyjnym hasłem/zachętą do odwiedzania teatrów).
Szczegóły propozycji działań kreatywnych przedstawimy do niedzieli 28.02.2016.
We wszystkich mediach społecznościowych posługiwać się będziemy hasztagami #DotknijTeatru oraz #DT2016 i o to samo chcemy poprosić partnerów biorących udział w akcji.
Koordynatorów zachęcamy z kolei do intensywnych kontaktów z przedstawicielami lokalnych mediów. We wszystkich działaniach mediowych pomocą służą pracownicy Działu Komunikacji i Promocji Instytutu Teatralnego.
22 marca o godzinie 10:00 w siedzibie Instytutu Teatralnego zaplanowaliśmy konferencję prasową (forma rozważana: śniadanie prasowe), z której przeprowadzony zostanie streaming (kanał YouTube IT). Podczas konferencji szczególny nacisk położymy na ogólnopolski zasięg „DT”.
Proponujemy także aby ewentualne konferencje prasowe, które zaplanowane zostaną w innych ośrodkach w celu omówienia lokalnych działań w ramach „DT”, organizowane były w tygodniu poprzedzającym warszawską konferencję prasową, tj. w dniach 14-18.03. Deklarujemy, że – jeśli dostrzegają Państwo taką potrzebę – w każdej konferencji będzie mógł wziąć udział przedstawiciel instytucji-koordynatorów ogólnopolskich, a więc Instytutu Teatralnego lub Teatru Nowego w Łodzi.
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim programie Dotknij Teatru, przygotowywanym z okazji przypadającego 27 marca Międzynarodowego Dnia Teatru.
WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE:
Marcin Woszczewski
Teatr OKO
kom.: 573 292 666
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.